اخبار کسب و کار

آیفون XS و XS Max: بهترین و بدترین ویژگی‌ها

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

هنوز خبرها و حواشی پیرامون کنفرانس اپل و جدیدترین پرچمداران این شرکت تمام نشده است. پرچمداران جدید اپل با کلی سر و صدا بالاخره معرفی شدند و اگرچه از نظر طراحی تقریبا می‌توانیم بگوییم تغییری در این گوشی‌ها رخ نداده اما مشخصات سخت‌افزاری آیفون‌های جدید به روز تر از آیفون X و آیفون ۸ پلاس خواهد بود. همچنین آیفون X نیز از لیست فروش آیفون‌های اپل خط خورده و دیگر هیچ آیفونی با جک هدفون نیز فروخته نمی‌شود. آیفون XS نیز در جایگاه خودش کمی بهتر و قدرتمند‌تر نسبت به نسل قبلی خود یعنی iPhone X شده و از نظر قیمتی هم فرقی با آیفون X ندارد. همچنین یک نسخه بزرگ‌تر از این گوشی معرفی شده با نام iPhone XS Max که نمایشگر بسیار بزرگ ۶.۵ اینچی دارد.

در کنار این گوشی‌ها نیز آیفون XR معرفی شد که درواقع مشخصات سخت افزاری کاملا یکسان با آیفون XS دارد اما در عوض از نمایشگر LCD با اندازه ۶.۱ اینچ بهره برده و در بخش پشتی این گوشی نیز دوربین دوم حضور نخواهد داشت. همچنین قمیت این گوشی کمتر از هر دو مدل XS خواهد بود.

امسال انتخاب بین این سه آیفون اصلا کار آسانی به نظر نمی‌آید. هر دو گوشی XS و XR نقاط ضعف و قوتی دارند و در رده‌های قیمتی مختلف هم عرضه می‌شوند. ما در ادامه سه تا از بهترین ویژگی‌های آیفون XS و سه تا از بدترین ویژگی‌های این سری از گوشی‌های اپل را برای شما تشریح خواهیم کرد. بگذارید ابتدا با بهترین ویژگی‌های iPhone XS شروع کنیم:

بهترین: نمایشگر فوق العاده OLED با اندازه ۶.۵ اینچ برای طرفداران سر سخت فبلت

مهم‌ترین ویژگی iPhone XS و iPhone XS Max نسبت به مدل XR، استفاده از نمایشگر OLED است که بدون شک بهترین کیفیت نمایشگر در دنیای گوشی‌های هوشمند، وابسته به همین تکنولوژی است. آیفون XS نمایشگری ۵.۸ اینچی با رزولوشن ۱۱۲۵×۲۴۳۶ پیکسل دارد که با نسل قبلی خود یعنی آیفون X برابر است. در طرف دیگر آیفون XS مکس نمایشگری ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۴۲×۲۶۸۸ پیکسل خواهد داشت. نمایشگر هر دو گوشی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ دارد که فوق العاده است.

نتیجه این اعداد و ارقام و تکنولوژی OLED شده روشن‌ترین، شارپ‌ترین و دقیق‌ترین رنگ‌ها که اپل توانسته در یک نمایشگر تولید و عرضه کند. اپل همچنین اعلام کرده پوشش شیشه‌ای روی این نمایشگر هم نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده و اکنون دربرابر افتادن و خط و خش کمی مقاوم‌تر خواهد بود. اگر شما هم به نمایشگر بزرگ و با بهترین تکنولوژی و کیفیت علاقه دارید، آیفون XS و آیفون XS مکس بهترین انتخاب‌تان خواهند بود.

بهترین: ویژگی‌های جدید دوربین به لطف پردازنده A12 Bionic

یکی از بهترین دلایلی که برای خرید گوشی‌های اپل وجود دارد، دوربین این گوشی‌ها است. آیفون XS و XS مکس هم در این زمینه چند ویژگی جدید نسبت به نسل قبلی خود دریافت کرده‌اند که این ویژگی‌ها بدون پردازنده قدرتمند A12 Bionic نمی‌توانستند حضور داشته باشند.

یکی از این ویژگی‌های جدید Smart HDR نام دارد که چندین عکس را در لحظه ثبت می‌کند و سپس با ترکیب کردن این عکس‌ها، یک نتیجه عالی را به عنوان عکس نهایی ذخیره می‌کند. این کار دقیقا همان پروسه‌ای است که گوگل برای عکاسی در گوشی‌های پیکسل پیش گرفته است. ویژگی بعدی که به دوربین‌های آیفون اضافه شده است، قابلیت تغییر دیافراگم عکس‌های پرتره پس از عکاسی است. این ویژگی را پیش‌تر در گوشی‌های دیگری هم دیده بودیم اما برای اولین بار در آیفون شاهد آن هستیم. با این ویژگی درواقع پس از ثبت عکس پرتره، می‌توانید میزان تار شدگی پشت سوژه را تغییر دهید.

بهترین: دریافت گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

آیفون XS و XS مکس ویژگی‌های زیادی دریافت کرده‌اند از جمله پشتیبانی از دو سیم کارت یا بلندگوهای استریو قوی‌تر و حتی یک آپشن ۵۱۲ گیگابایتی. اما ما فکر می‌کنیم یک ویژگی مهم که این دو گوشی را نسبت به iPhone X متمایز می‌کند، دریافت گواهی IP68 است. نسل قبلی از IP67 برخوردار بود که تا عمق یک متر و برای سی دقیقه می‌توانستید گوشی را وارد آب کنید اما حالا با استاندارد IP68 می‌توانید تا دو متر و سی دقیقه گوشی را در زیر آب نگه دارید.

به طور خلاصه این گوشی مقاومت بیشتری دربرابر آب دارد اما ما هنوز پیشنهاد می‌کنیم اگر iPhone XS و یا iPhone XS Max را با قیمت‌های گزاف آن‌ها خریداری کردید، ریسک نکنید و آن‌ها را زیر آب نبرید!

عکس

با این سه دلیلی که گفتیم به نوعی این موضوع را هم بیان کردیم که این گوشی دقیقا در حد و اندازه‌های یک بروزرسانی S در آیفون‌ها حساب می‌شود و قرار نیست ویژگی انقلابی جدیدی داشته باشد. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم اگر هم اکنون آیفون X دارید، شاید بهتر باشد که سال بعد آیفون خود را به نسخه جدید بروز کنید و یا اینکه سراغ آیفون ارزان‌تر امسال یعنی iPhone XR بروید.

بدترین: پرچمدار اپل امسال گران‌تر هم شده است

وقتی اپل سال گذشته iPhone X را معرفی کرد، اولین باری بود که این شرکت قیمت گوشی‌های خود را تا هزار دلار و بیشتر بالا برده بود. قیمت پایه این گوشی ۹۹۹ دلار بود و با مالیات و هزینه‌های دیگر تا ۱۱۰۰ دلار و یا اگر حافظه داخلی بیشتر می‌خواستید تا ۱۲۵۰ دلار هم بالا می‌رفت.

iPhone XS و iPhone XS Max اما این وضعیت را بدتر هم کرده‌اند. آیفون XS همچنان قیمت پایه ۹۹۹ دلاری دارد اما برای مدل ۶۴ گیگابایتی و اگر مدل بعدی که ۲۵۶ گیگابایتی است را بخواهید، باید ۱۱۵۰ دلار بدون احتساب مالیات پرداخت کنید. مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز ۱۳۵۰ دلار خواهد بود.

اما گوشی بزرگ‌تر یعنی XS Max از ۱۰۹۹ دلار شروع شده و اگر مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن را بخواهید، تا ۱۴۴۹ دلار بدون احتساب مالیات بالا می‌رود که خیلی خیلی رقم زیادی برای یک گوشی است. درواقع این مدل حتی از مدل پایه مک بوک هم گران‌تر است و راستش را بخواهید، ما هیچ توجیهی برای پرداخت چنین مبلغی پیدا نمی‌کنیم!

بدترین: iPhone XS و iPhone XS Max خیلی از iPhone XR بهتر نیستند

آیفون X بزرگ‌ترین تغییر نسبت به تمام آیفون‌های پیش از خود را داشت و خرید آن به این دلیل منطقی به نظر می‌رسید. با این گوشی برای اولین بار می‌توانستید نمایشگر OLED را روی آیفون تجربه کنید و فناوری تشخیص چهره نیز خیلی طرفداران زیادی داشت.

حالا اما با آیفون XS و iPhone XS Max امکانات زیادتری نسبت به آیفون ارزان‌تر اپل یعنی XR دریافت نمی‌کنید. XR همان پردازنده A12 Bionic را دارد، همان دوربین اصلی و همان دوربین سلفی همراه با همان تکنولوژی تشخیص چهره را خواهد داشت. حتی طراحی این گوشی نیز مشابه iPhone XS خواهد بود و تنهای حاشیه نمایشر مقدار خیلی خیلی کمی بیشتر شده و تکنولوژی ساخت آن از OLED به LCD تقلیل یافته است. حتی دوربین تکی این گوشی در پشت نیز می‌تواند عکس‌های پرتره ثبت کند و تقریبا تمام ویژگی‌های دوربین XS را خواهد داشت.

حتی نمایشگر XR از آیفون XS بزرگ‌تر خواهد بود اما خب رزولوشن نمایشگر دستگاه کمتر است. همچنین اپل اسم تکنولوژی این نمایشگر را Liquid LCD نامیده و بهترین تکنولوژی‌ها و تلاش خود را برای این نمایشگر به کار برده است. اگرچه این نمایشگر OLED نیست اما قطعا بهترین نمایشگر LCD خواهد بود که در بین گوشی‌های کنونی بازار وجود دارد.

بدترین: iPhone XS تنها در سه رنگ عرضه می‌شود

پس از مشاهده رنگ‌هایی که iPhone XR در آن عرضه می‌شود، شاید بیشترین شکایت نسبت به آیفون XS و آیفون XS مکس نیز همین باشد که چرا تنها در سه رنگ عرضه می‌شود. رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی، رنگ‌های این گوشی هستند که خیلی رسمی به نظر می‌رسند و جذابیت کمتری نسبت به iPhone XR دارند.

اپل همیشه رنگ‌های جذاب و شاد را برای محصولاتی کنار گذاشته که قیمت کمتری دارند و فروش بیشتری خواهند داشت. اگر یادتان باشد این قضیه در آیفون ۵C و همینطور آیپاد‌های اپل هم صدق می‌کرد. در نهایت هرچقدر هم اپل گوشی گران قیمتی تولید کند، به این معنی نیست که این گوشی بدون نقص و عالی خواهد بود. قطعا موارد دیگری را هم هم می‌شد به لیست خوبی‌ها و همینطور بدی‌های آیفون‌های جدید اضافه کرد اما ما ترجیح دادیم قابل لمس‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها را اشاره کنیم. شما درباره این گوشی‌ها چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post آیفون XS و XS Max: بهترین و بدترین ویژگی‌ها appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا